Actualment esteu veient Rosàcia, per què apareix i com es pot tractar

Rosàcia, per què apareix i com es pot tractar

La rosàcia és una malaltia inflamatòria crònica que afecta, sobretot, la cara. Els últims anys, s’ha avançat molt en el tractament i, avui, és possible controlar els brots d’aquesta patologia dermatològica.

La rosàcia és una malaltia inflamatòria crònica i benigna de causa desconeguda i que afecta els vasos sanguinis. És una de les patologies dermatològiques que més afecten la qualitat de vida de les persones a causa dels símptomes. El més habitual és un envermelliment facial persistent, que pot disminuir l’autoestima dels pacients i afectar les seves relacions personals.

Segons l’Associació Espanyola de Dermatologia i Venereologia, aquesta malaltia cutània afecta tant homes com dones, tot i que és més comuna en les dones de mitjana edat i amb la pell clara. En el 80% dels casos, la rosàcia apareix entre els 30 i els 50 anys, tot i que pot aparèixer a qualsevol edat, fins i tot en la infància.

La rosàcia es manifesta de maneres diferents en cada persona. Tot i així, hi ha certs símptomes o senyals habituals, com ara la vermellor facial persistent, la presència de petits vasos sanguinis visibles, les pàpules inflamades i la sensació de cremor. També es pot notar sequedat a la pell i poden aparèixer petits bonys o erupcions similars a l’acne.

Tots aquests senyals poden variar en gravetat i, a més, aparèixer una temporada i després no manifestar-se durant un temps. Identificar els símptomes de la rosàcia i trobar-hi el tractament adequat és important per controlar-ne els brots.

Quines causes té la rosàcia?

Avui encara es desconeix la causa exacta de la rosàcia. Amb tot, sí que s’han establert certs factors de risc que contribueixen a la seva aparició.

Per exemple, l’exposició a la llum solar i a temperatures extremes, el consum d’alcohol, l’estrès emocional i la genètica mateix. Altres aspectes relacionats amb l’aparició de la rosàcia són els factors hormonals, com ara la menopausa i els tractaments hormonals, i fins i tot fer exercici físic intens.

La rosàcia i els seus tractaments

La rosàcia és una malaltia crònica; per tant, es pot tractar, però no curar. És cert que, els últims anys, s’ha avançat molt en el tractament. Avui és possible controlar aquesta malaltia dermatològica i remetre la rosàcia.

El tractament de la rosàcia és un tractament continu, amb sessions de manteniment per evitar o retardar rebrots, i cal adequar-se a cada etapa de la malaltia. És important, sobretot, per controlar la simptomatologia de la rosàcia i evitar que la malaltia empitjori.

• Tractaments tòpics. Els productes formulats amb àcid azelaic o metronidazol ajuden a reduir la inflamació i la vermellor de la pell.
  • Tractaments orals. Els dermatòlegs poden receptar medicaments orals –antibiòtics– per controlar la inflamació i les possibles lesions.
  • Tractaments amb làser i llum polsada intensa (IPL). Sempre que el metge ho cregui oportú, aquestes tècniques de medicina estètica aconsegueixen una pell més saludable. I, per tant, milloren la qualitat de vida de les persones que pateixen rosàcia. La teràpia amb làser per a la rosàcia fa que els vasos sanguinis siguin menys visibles. A Clínica Estètica Atlàntida tenen la innovadora tecnologia Dye-VL de l’Harmony XL Pro Special Edition, que elimina aquestes lesions vasculars gràcies a la generació d’una energia òptima de llum polsada intensa dirigida als vasos sanguinis.

La cura de la pell amb rosàcia

L’Associació Espanyola de Dermatologia i Venereologia recorda que totes les pells amb rosàcia han de seguir unes mesures i uns hàbits per cuidar la pell. Els més comuns són:

• Identificar i evitar els factors desencadenants del rubor facial.
  • Extremar les mesures de fotoprotecció (tapar-se la cara amb un barret o visera) i fer servir cada dia crema solar d’alta protecció indicada per a pells amb rosàcia.
  • Evitar els tractaments i els productes irritants per a la pell, com ara pílings agressius, compostos amb alcohol…
  • Dues vegades al dia, dur a terme una higiene suau amb productes especials per a aquest tipus de pell.
  • Rentar-se la cara amb aigua tèbia i eixugar-se amb tovalloles de cotó o de lli.
  • Aplicar emolients amb actius venotònics i antiinflamatoris per calmar la pell.

Consulta a Clínica Estética Atlàntida com et poden ajudar a controlar els símptomes de la rosàcia. Els seus experts en la cura de la pell t’examinaran i t’aconsellaran sobre els millors tractaments de medicina estètica per lluir una pell menys vermella i seca.

Deixa un comentari

GESTIÓ SANITÀRIA E.G. 92, S.L. como responsable del tratamiento tratará tus datos con la finalidad de gestionar tu suscripción y participación a nuestro blog informativo. Puedes acceder, rectificar y suprimir tus datos, así como ejercer otros derechos consultando la información adicional y detallada sobre protección de datos en nuestra Política de privacidad.